جستجو
جستجو

روز جهانی سلامت ۲۰۲۴: سلامت من، حق من

از سال ۱۹۵۰ به بعد، ۷ آوریل هر سال (مصادف با ۱۹ فروردین) به عنوان روز جهانی بهداشت نامگذاری شد. این نامگذاری فرصتی برای جلب توجه جهانیان به موضوع بهداشت جهانی، افزایش توجه و آگاهی عمومی مردم و تمرکز اقدامات و فعالیت‌ها در این حوزه است.
متأسفانه قوانین حوزه سلامت و بهداشت در بسیاری از کشورها به عنوان قانون اساسی تصویب نشده و در بسیاری از کشورها هم قوانین مصوب به طور جدی اجرا نمی‌شوند. به همین جهت شعار روز جهانی بهداشت ۲۰۲۴ «سلامت من، حق من» (My health, My right) انتخاب شده است که به لزوم رعایت حقوق بهداشتی و سلامت افراد جامعه اشاره دارد.
سازمان جهانی بهداشت در توضیح این نامگذاری به بیماری‌ها و فجایع بهداشتی حال حاضر در سطح جهان، وقوع جنگ‌ها و منازعات در نقاط مختلف جهان و به دنبال آن افزایش مرگ و میر، جراحات، گرسنگی و مشکلات روانی، استفاده از سوخت‌های فسیلی و تشدید بحران‌های اقلیمی و آلودگی هوا و… اشاره نموده است.
این شعار برای حمایت از حقوق تمام افراد در هر مکانی برای دسترسی مطلوب به خدمات بهداشتی با کیفیت، آب آشامیدنی و هوای سالم، تغذیه و مسکن و محیط زندگی سالم و آموزش و آگاهی افراد در مورد حقوق سلامت خود انتخاب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 7 =

آخرین اخبار